NEWS

Latest documentary "Oyster Factory" has been officially invited to Locarno International Film Festival 2015! 最新作『牡蠣工場』がロカルノ国際映画祭へ正式招待されました!

Saturday, March 28, 2009

Heated Discussion in HK





Last night, we had a screening of MENTAL at Hong Kong Int. Film Festival with packed audience. The tickets for the two screenings were sold out in a few days, I heard. It surprised me.

The Q&A was too short to answer all the questions, but a lot of people stayed in the lobby and discussed the film and the issues for about 1 hour. I felt the same kind of enthusiasm toward this subject matter from the audience as in other Asian countries - South Korea, Taiwan, and Japan. See some of the responses from the audience in my previous entry.

昨晩、香港映画祭で『精神』の初めての上映がありました。3−400人くらい入る映画館だったのですが、チケットを売り出して3日目くらいに売り切れたそうで、この題材に対する関心の高さに改めて驚かされます。31日に予定されている上映も売り切れです。

上映後の質疑応答は時間が短か過ぎて消化不良の感がありましたが、ロビーに大勢のお客さんが残ってくださって、1時間くらいの白熱した議論になりました。釜山、台湾、ゆうばり、そして香港。アジアに共通する熱心さを感じました。お客さんからのコメントは、前のエントリーをご覧下さい。

Photos by Tomoko Hara

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.